reklama

Chcem predmet Ekonómia, pán minister, pls

Krátko, ale výstižne. Má nejaký logický dôvod, že sa ekonómia neučí na všetkých stredných a vysokých školách ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

 Považuje snáď každý minister školstva, ktorý tu doteraz bol, základné znalosti o fungovaní ekonomiky za zbytočný luxus ?

 Hlasovacie právo má každý občan, ktorý dovŕšil vek 18 rokov. Desaťtisíce študentov v tomto a vyššom veku stále nedostalo informácie ani o tom, čo je daň, z čoho sa skladá štátny rozpočet, čo je HDP, čo je inflácia, čo znamená dopyt a čo ponuka, čo je trh a takto by som mohol pokračovať vo vymenovávaní ekonomických definícií ešte pár minút. Pričom v každej z týchto definícii sa skrýva nástroj na riadenie štátu. Ako môže občan bez ekonomického vzdelania rozhodovať o tom, aká vysoká bude DPH, daň z príjmu, spotrebná daň ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Na gymnáziu som ja osobne tieto informácie nedostal, ale na druhej strane ma skúšali z toho, aké prvky idú za sebou v štvrtom riadku periodickej sústavy prvkov. (nepovažujem to za bezcenné vedieť, ale porovnávam, čo sa učí a čo nie). Zvláštne, však ? Ako 18 ročný študent som vedel, aký prvok nasleduje po zinku v sústave a na druhej strane mi dovtedy nikto v škole nepovedal, napr. že väčšina dane z príjmu FO ostáva v našej obci/meste. A to som mal ísť ten rok voliť ! Naozaj nebolo pre ekonómiu na strednej škole miesto ? Aj keď som vďaka (ne)znalostiam o nej mal rozhodovať o svojej budúcnosti ? O ekonomických veciach som sa začal učiť až na vysokej škole. Trochu neskoro, myslím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Človek bez ekonomického typu vzdelania si potom sám nevie overiť, čo sa môže považovať za správny krok, a preto sa uchyľuje k vyjadreniam politikov, ktorí ho radi za pár sekúnd zaškolia. Človeku potom stačí pár vyjadrení a už sa cíti ekonomiky gramotný. Nevravím, že má byť každý ekonóm, ale zaradiť základné ekonomické definície do výučby považujem za nutné. Prečo som si musel, povinne, vytiahnuť na maturite otázku o rozbore literárneho diela, miesto otázky trebárs o menovej reforme v povojnovej republike ? Učilo by sa mi to snáď ťažšie ? Využil by som to snáď v živote menej ?

 Môj názor je preto taký, že ekonómia ako predmet by mala byť povinná na každej strednej škole. Práve kvôli možnosti voliť už od 18 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ísť voliť bez aspoň základných znalostí o fungovaní ekonomiky, je ako ísť operovať podľa návodu z internetu.

Ak vznikne politická strana, ktorej celý program bude len jeden bod, a to uzákoniť povinný predmet ekonómia na všetkých stredných školách, tak má môj hlas.

Tomáš Mihalík

Tomáš Mihalík

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  428x

"Ak opravíte múdreho človeka, tak vám poďakuje. Ak opravíte hlúpeho človeka, tak sa urazí" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu