reklama

Cestovanie do minulosti (Ako to vidím ja)

Cestovanie do minulosti je možné. Nie síce tak ako si predstavujeme, teda, že vlezieme do veľkej plechovej krabice, ktorá po spustení začne vydávať rôzne zvuky a s modrým zábleskom nás prenesie do hmotnej reality minulosti ....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

... kde sa budeme sami so sebou rozprávať.

Cestou k cestovaniu do minulosti je totiž svetlo. Všetko, čo ste kedy videli voľným okom je zaznamenané vo voľne viditeľnom svetelnom spektre. To spektrum bude v tomto prípade niečo ako harddisk, teda úložné miesto pre všetko zaznamenané vašim okom.

Keďže chceme cestovať do minulosti, tak okrem svetla potrebujeme ešte jednu premennú. Čas. Vieme, že svetlo sa šíri rýchlosťou 300 000 km za sekundu. Všetko, čo je svetlom zaznamenané sa šíri voľne vo vesmíre a je len na nás, kedy dané svetlo dorazí k nám, aby sme si minulosť mohli pozrieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcete vedieť, čo robilo Slnko pred 8 minútami ? Jednoducho sa pozrite na oblohu. Toľko totiž trvá, kým sa svetlo z javov na Slnku dostane k nám. Tieto veci sú však väčšine ľudí dávno známe.

Prečo to teda píšem ?

Poďme sa nad tym hlbšie zamyslieť. 

 Čo ak by som chcel vedieť, čo robilo Slnko nie pred 8, ale pred 4 minútami ? No musel by som letieť do vesmíru smerom k Slnku a zastať v polceste medzi Zemou a Slnkom. Ale ja nechcem letieť do vesmíru, ja chcem byť doma v obývačke a vedieť, čo robilo Slnko pred 4 minútami. Pošlem teda do vesmírneho medzipriestoru zbernú stanicu, ktorá mi bude zbierať informácie o fotónoch, ktoré dostala a bude mi ich posielať späť na Zem. Napr. do môjho mobilného telefónu. Zrazu budem jediný človek na svete, ktorý bude vedieť o 4 minúty skôr čo sa stane na Slnku ako všetci ostatní ľudia, pretože k nim to dorazí až za ďalšie 4 minúty. Z iného uhlu pohľadu môžem povedať, že vidím 4 minúty do budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Super však ?

Bohužial „budúcnosť“ je ohraničená priestorom. Teda ja síce viem o 4 minúty skôr čo sa stane ako všetci ostatní, môžem sa tak tváriť že je to budúcnosť, ale je to len klam. Pretože aj ja sa pozerám len do minulosti.

Poďme sa nad tým zamyslieť ešte hlbšie.

Do medziprestoru Zeme a Slnka som teda poslal zbernú stanicu, ktorá mi zaznamenáva, čo robilo Slnko pred 4 minútami. Ale čo ak by som chcel vedieť, čo robilo Slnko pred jednou miliardou rokov ? No.. musel by som poslať daný prístroj 1 miliardu svetelných rokov od Slnka a povedať mu nech mi tam spraví nejaké super zábery. Alebo... by som poprosil iný prístroj, ktorý už jednu miliardu rokov vzdialený je, aby sa aktivoval a dané zábery pre mňa vytvoril. (už teraz vedci dokázali „teleportovať“ častice na vzdialenosť niekoľko tisíc kilometrov, pričom nemám na mysli že tú časticu vystrelili a ona cestovala, mám na mysli jej úplný presun.. taktiež sa už vedcom podarila výmena nositeľa informácií danej častice, teda že jedna častica vzdialená tisícky kilometrov nadobudla rovnaké vlastnosti ako iná častica vzdialená tisícky kilometrov a prakticky sa zduplikovala alebo naklonovala, len o niečo ďalej, týmto spôsoobm by sa v budúcnosti dali vytvoriť aj celé prístroje, ktoré by boli vzdialené miliardy kilometrov a vykonávali by všetko rovnako, ako náš „domovský“ prístroj alebo naopak, preto by nebol problém s prenosom informácií späť na Zem, nakoľko na Zemi by sa tie informácie vytvorili rovnako rýchlo ako v prístroji vzdialenom jednu miliardu svetelných rokov.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka tomu prístroju by som teda vedel, čo robilo Slnko pred jednou miliardou rokov. To už som vlastne v minulosti J

Poďme sa nad tým zamyslieť ešte ešte hlbšie.

Čo ak by som chcel vedieť, resp vidieť, čo som robil ja na sekundu presne pred 20 rokmi. No vytvoril by som prístroj vzdialený 20 svetelných rokov od Zeme a zadal mu príkaz, nech vyhľadá všetky odrazené fotóny na ktorých som sa nachádzal ja a moje okolie do 10 metrov. Nepredpokladám, že by mi to nejaký štvorjadrový Intel Core i5 dokázal spracovať, takže asi by to musel byť milión jadrový Inter Core i100000000 . Ale veď raz bude.

Zrazu by som mal v mobile video toho, čo som robil presne pred 20 rokmi. Celkom super. Ale ja chcem ísť ešte hlbšie. Ja chcem v tej minulosti byť. Tak myslím, že tu poslúži virtuálna realita.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda poprosím daný prístroj vzdialený 20 svetelných rokov od Zeme, zbierajúci fotóny na ktorých som sa nachádzal, aby mi ich späť poslal nie v 2D nejakom .mp4 formáte, ale nech si to môžem prehrať na mojom VR. (to už tiež bude asi na inej úrovni ako sú VR dnes)

No a dostávam sa k záveru. Raz v budúcnosti bude možné takto cestovať do minulosti a dokonca sa v minulosti, resp v holograme minulosti prechádzať. Sami sebe asi nič neprezdradíme ako McConaughey v Interstellari, ale aj tak to bude krásny zážitok. A dúfam, že raz samého seba uvidím ešte raz písať tieto riadky a poviem si „dobre ši zrobil“

Tomáš Mihalík

Tomáš Mihalík

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  428x

"Ak opravíte múdreho človeka, tak vám poďakuje. Ak opravíte hlúpeho človeka, tak sa urazí" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu